Czy warto stosować kreatynę?

Zaczynając swoją przygodę z siłownią lub innymi sportami wytrzymałościowymi, prędzej czy później każdy natknie się na temat kreatyny. Czym jest ten środek, jak działa i czy warto go przyjmować? Innymi słowy, wszystko o kreatynie, co każdy ćwiczący powinien wiedzieć.

Czym jest kreatyna?

O kreatynie z pewnością słyszał każdy nieco bardziej doświadczony sportowiec. Wiele osób utożsamia ją błędnie ze środkiem dopingującym, ponieważ dodaje siły i energii podczas ćwiczeń. Jest to jednak ogromny błąd, ponieważ środek ten jest w pełni naturalny i łatwo dostępny w pokarmach pochodzenia zwierzęcego.

Jak działa kreatyna?

Działanie kreatyny jest bardzo proste. Zwiększa ona w organizmie poziom fosfokreatyny, która odpowiedzialna jest za transport energii do mięśni. Jak łatwo się więc domyślić, im więcej w organizmie fosfokreatyny, tym więcej energii trafia do mięśni, a co za tym idzie, treningi przebiegają sprawnej i w bardziej intensywny sposób. Sprawia to, że masa mięśniowa rozwija się szybciej.

Czy warto stosować kreatynę?

Czy warto zatem przyjmować kreatynę? Zdecydowanie tak, jednak poleca się przed rozpoczęciem kuracji pamiętać, że najlepiej będzie poczekać z jej suplementacją do czasu rozwinięcia odpowiedniej wielkości tkanki mięśniowej. Innymi słowy, ktoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę na siłowni, nie będzie w stanie w pełni wykorzystać wszystkich zalet kreatyny. Warto przed jej przyjmowaniem poczekać około 6 miesięcy, aby wykształcić odpowiednią masę mięśniową, a dopiero wtedy rozpocząć przyjmowanie tego środka.

Kreatyna dostępna w ofercie sprzedażowej sklepu ŚwiatSupli.