Czy warto suplementować białko?

Białko jest niezbędnym składnikiem w procesie kształtowania sylwetki. W czasie treningu uszkadzamy włókna mięśniowe, które następnie w procesie regeneracji są odbudowywane. Nowe włókna są wytrzymalsze. Jednak żeby proces ten mógł przebiec prawidłowo, musimy dostarczy do organizmu odpowiednią ilość białka.

Prawidłowa ilość białka w diecie

Średnie zapotrzebowanie na białko dla osoby dorosłej to 1,5-2 g na każdy kilogram masy ciała. W przypadku odchudzania najlepiej spożywać 2 g białka na każdy kilogram docelowej masy ciała. Przykładowo osoba ważąca 100 kg, która chce schudnąć 20 kg, powinna spożywać 160 g białka dziennie. Białko najlepiej jest dostarczać wraz z węglowodanami lub tłuszczami, gdyż wtedy lepiej się wchłania. Posiłek potreningowy powinniśmy spożyć w ciągu godziny po wysiłku.

Źródła białka w diecie

Białko dostarczymy do organizmu poprzez spożycie jaj, mięsa, ryb, owoców morza, roślin strączkowych, orzechów, mleka i przetworów mlecznych. Alternatywą dla standardowych jajek są białka jaj w płynie. Jest to dobra opcja, szczególnie w czasie redukcji, kiedy to ważna jest ilość kalorii jakie spożywamy. Oprócz tego również odżywki białkowe są dobrym sposobem na uzupełnienie diety w ten makroskładnik.