Ektomorfik. Jak zrobić masę? Droga do potęgi

Jeżeli posiadasz ektomorficzny typ sylwetki, zbudowanie masy mięśniowej może przysporzyć ci wiele problemów. Pozytywnym aspektem tego typu sylwetki będzie jednak niewielka skłonność do gromadzenia tkanki tłuszczowej. Nie zrażaj się zatem, a skorzystaj z dwóch bazowych sposobów, które (przy odpowiednim nakładzie pracy oraz sumienności) pozwolą ci zbudować wymarzoną sylwetkę.

Droga do potęgi!

  1. Jedz!
    Odpowiednia podaż kaloryczna to podstawa przy budowaniu masy mięśniowej. Może ci się wydawać, że jesz dużo, jednak w rzeczywistości może to być jedynie podstawowa wartość kaloryczna, jaką powinieneś osiągać. Zależy ci na tym, aby osiągać surplus kaloryczny więc oblicz swoje zapotrzebowanie i utrzymaj podaż kalorii na wyższym poziomie. Staraj się nie przesadzać w dodawaniu do swojej diety kalorii, pakowanie w siebie olbrzymich ilości pożywienia może, cię szybko zmęczyć, przez co stracisz, chęć do jedzenia.
  2. Suplementuj!
    Uzupełniając dietę w kalorie oraz makro składniki możesz, sięgnąć po suplementacje. Budując, masę mięśniową będziesz, potrzebować dużej podaży białka, dlatego skutecznym sposobem będzie sięgnięcie po izolat białka. Białko w proszku Iso Whey Zero (tu) będzie doskonałym wyborem, gdyż zawiera ono również aminokwasy BCAA oraz glutaminę, które korzystnie wpłynie na metabolizowanie białek.

Białko zbuduje twoje mięśnie

We współczesnym pędzie często trudno jest, dostarczyć tyle białka ile potrzebujesz, aby zbudować masę mięśniową. Właśnie w takim przypadku możesz sięgnąć po Iso Whey Zero. Należy jednak pamiętać, że suplementy nie są w stanie zastąpić dobrze zbilansowanej zdrowej diety.