Jabłczan kreatyny – co to takiego?

Jabłczan kreatyny jest suplementem diety, który stosuje wiele osób, które regularnie uczęszczają na siłownię. Jak to działa i kiedy warto go przyjmować?

Jabłczan – co to?

jabłczan kreatyny

Jabłczan kreatyny odpowiada za transport ATP do miejsc, w których najbardziej potrzebujemy zastrzyku energii, czyli do mięśni. Działa on na podobnej zasadzie do monohydratu. Ważne jest jednak to, że jeśli po prostu wprowadzimy do organizmu kreatynę, nie możemy spodziewać się żadnych efektów. Żeby zaczęła ona działać, musi ona być przekształcona w fosfokreatynę, która umożliwia transport energii do mięśni. 

Jakie są różnice między jabłczanem kreatyny a monohydratem?

Ich działanie jest w zasadzie podobne, a różnice są niewielkie. Oba mają przekazywać energię do mięśni i pomagać w budowie tkanki mięśniowej. W przypadku jabłczanu kreatyny, przyrost mięśni jest mniejszy, niż przy przyjmowaniu monohydratu, ale za to masa mięśniowa, którą budujemy ma znacznie lepszą jakość. Jabłczan kreatyny jest znacznie lepiej rozpuszczalny w wodzie, dzięki czemu przyjmowanie go jest znacznie wygodniejsze. Wystarczy rozpuścić go w wodzie lub w mleku i wypić. Warto też pamiętać o tym, że organizm ludzki składa się w większości z wody. Dlatego też przyswajanie jabłczanu kreatyny jest bardzo łatwe i przebiega bezproblemowo.

Oprócz tych dwóch środków, możemy też przyjmować monowodzian kreatyny, który będzie miał znacznie szybsze efekty. Niemniej jednak, wpływa on też na przyrost wagi, a więc bardzo ważne jest to, żeby przyjmując go odżywiać się zdrowo.