Jakie są zalety stosowania kwasów omega 3?

Kwasy omega 3, czyli wielonienasycone kwasy tłuszczowe mają pozytywny wpływ na pracę naszego organizmu. Mogą być pomocne w leczeniu wielu chorób, dlatego warto zadbać o ich odpowiednią ilość w diecie. Naturalnym ich źródłem są tłuste ryby morskie, jednak w wielu domach jada się je sporadycznie, co prowadzi do niedoborów kwasów omega 3.

Korzyści suplementacji omega 3

Powinniśmy spożywać około 1-1,5 grama kwasów na dobę. Taka ilość pozytywnie wpływa na wzrok, układ sercowo-naczyniowy i pracę mózgu. Kwasy są pomocne w zapobieganiu powstawania i leczeniu depresji. Oprócz tego mają działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe. Dzięki temu pomagają w procesie regeneracji po treningu. Kwasy omega 3 zmniejszają ryzyko wystąpienia nowotworów, oraz pozwalają dłużej przebywać na słońcu bez ryzyka poparzeń.

Kwasy omega 3 jakie wybrać?

Źródłem kwasów omega 3 są tłuste ryby morskie. Zaliczamy do nich łososia, śledzia, makrelę, dorsza, tuńczyka, sardynki i skorupiaki. W sklepach znajdziemy zarówno olej w kapsułkach, jak i w płynnej formie, jednak ze względu na nieprzyjemny smak nie jest on częstym wyborem. Najczęściej kupowane są kapsułki. Stosujemy je podczas posiłku, co poprawia przyswajalność kwasów.

Miejscem gdzie można zakupić sprawdzone kwasy omega 3 jest https://swiatsupli.pl/blog/dha-omega-3-a-moze-omega-3-6-9-jakie-wybrac-na-co-zwracac-uwage/.